Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

lørdag, januar 20, 2007

Et sykehusbesøk i Nepal! (to)!

Ja, så klarte jeg altså ikke å unngå ett legebesøk i Nepal heller. Det ble jaggumeg to!!
Jajja, mennsann. Sånn kan det gå.


Hadde helt syke magesmerter forrige uke, og ble sengeliggende fredag. Helgen gikk med til soving, og tablettaking, for å si det forsiktig. Mandag fortsatt dårlig, og tirsdag heller ikke bedre.

Siden Kristin og Erik Bøhler var her (misjonærer og norsk sykepleier/lege), tok vi en prat, og fant fort ut at det trengtes videre undersøkelse. Onsdag dro jeg altså på sykehuset i Patan, og fikk komme til en internasjonal lege.


Etter en liten talk (iiiiiiiiiik….på engelsk!), undersøkte hun meg, og deretter ble jeg sendt videre med en haug med papirer i hånden. Så var det inn til en sykepleier, og få et par stikk ja!


Her har de forresten en merkelig måte å ta blodprøver på. De har store sprøyter, som de rett og slett fyller helt opp, og deretter fordeler de det oppi flere rør og små flasker. Ikke for å skremme noen azz…

Så bar det videre til urinprøve, noe som i utgangspunktet er stress i Norge. Men det jeg ikke tenkte på, var at de kun har Nepalido her. Så dere kan tro det var stress! Måtte stå på do, i tillegg til å holde buksa vekk og fylle den derre bitte lille slags boksen samtidig. Ja,ja, så har jeg prøvd det også. Og gled dere om det er noen andre som skal prøve det!


Så ble jeg sendt hjem igjen, og måtte vente på svar.
Dagen etterpå bar det av sted til sykehuset igjen. Fikk resultater, noen piller og beskjed om å holde sengen en god uke til! Med magekatarr, hals betennelse og lavt blodsukker...



Det fine med å være her i Nepal, er at ingen dager er helt like ;)

2 Comments:

  • At januar 21, 2007 5:51 p.m., Anonymous Anonym said…

    Heimin venn!
    Det var vel en selvfølge at du måtte inn å sjekke hvordan sykehusene i Nepal fungerer i forhold til hjemme,eller hur?
    Det sies at utenlandske leger er vel så gode som de her hjemme,så du har nok vært i trygge hender.
    Glad for at det ikke var noe "verre".Så,det går nok på frem etterhvert skal du se.
    Ha en forsatt god bedring,og nyt livet i Nepal mens du har kjangsen.
    Stor klem fra meg.

     
  • At januar 22, 2007 11:22 p.m., Blogger AK said…

    Herlighet, som du har faatt kjoert deg, Hege... Du har skikkelig uflaks... Haaper du er i bedre form naa, og at de siste ukene blir bedre... Gleder meg til aa treffe deg igjen, og skal be masse for deg! Blir spennende aa se hva som skjer i sommer og til hoesten! :) Forresten: Henriette skal ikke til Bergen. Og hun skulle sporre kjaeresten sin om syden-tur.

     

Legg inn en kommentar

<< Home