Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

mandag, desember 18, 2006

Tur til Nagarkot!

Lørdag 2. des reiste vi til Nagarkot, et høyfjellshotell 2 timer fra gjestehuset. Veien opp va smal, og d va ikke lett å passere biler/busser der! Da vi var kommet nesten helt opp, så vi en buss som hadde kjørt utenfor. Den falt ca 50 m ned. Utrolig ekkelt å kjøre forbi, og ikke kunne hjelpe dem. Vi så noen som hadde kommet seg ut av bussen, og som klatrer opp igjen langs fjellsiden. Dagen etterpå stod d i avisen at d va 46 skadde i den ulykken…

Da vi kom fram, litt sjokket etter ulykken, møtte vi flokken vi skulle ha en flott helg med. Alle de norske misjonærene i Nepal, med familier. 12 stk + teamet. Spiste deilig lunchbuffet, masse god mat ;)

Hotellet lå utrolig bra til. I restauranten, midt inne i hotellet, var det glassvinduer som gjorde at du fikk utsikt utover hele Himalayafjellkjeden. Utrolig fint!

Gull(brå)ungene var selvfølgelig med. Legg merke til fjellene i bakgrunnen!
Vi gikk en tur med familien Gullbrå (Elisabeth, mentor og Kjartan), og da vi kom helt opp på toppen, kunne vi se Himalaya enda bedre. Og Mount Everest! Kult eller?

Litt bading og boblebad måtte til, før vi spiste en herlig middag. Og vi kunne selvfølgelig spise det vi ville! Og ikke minst: God dessert!

På kvelden hadde vi møte. Litt skummelt, siden det var for misjonærene. Det er jo de som ska ha møte for oss… Men d gikk no sånn ca greit d. Et par sanger og en liten andakt, så var d i boks.
Deretter ble det kake og bursdagsfeiring for Kjartan ;)

Søndag, etter en herlig natt i en stor, god hotellseng, stod vi opp kl. 06.00 for å se soloppgangen. På taket av hotellet. Og gjett om det var fint. En nydelig rød sol steg opp, og lyste opp himalayafjellene. Beautiful!

Så var det frokostbuffet og adventssang med lystenning, før vi begynte på nedover turen.