Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

søndag, februar 11, 2007

Kirtipur!
Onsdag 7. februar tok vi turen til Kirtipur og et døve- og blindesenter. Vi fikk omvisning der, og se litt av det elevene drev med. Det var alt fra musikk, til leire og lyslaging. De solgte produktene som de laget, så det ble nok litt shopping på meg ja. Ble veldig fascinert av noen små barn som satt og leste blindeskrift, og jeg lærte meg A, b, c, d, e ;)

Flytting!
Etter teamsamling hos Alice, kom vi hjem i 22.30 tiden, og fikk vite at meg og Marit måtte flytte inn på nytt rom, siden det kommer en ny gruppe fra NLA i Bergen i morgen. Det ble litt stress siden det var så sent, så endte med at jeg bare lempet alt inn på det nye rommet og opp i sengen. Så nå skal jeg bo med Karianne og Hild Eirin den siste tiden av Nepaloppholdet.

Jorpati!
Endelig var dagen kommet da jeg skulle få jobbe på Jorpati igjen. Har ikke jobbet der siden før jul, så det ble et bra gjensyn med både ungene og de ansatte. Det var så utrolig herlig å være der igjen. Puslet litt med dem, spilte et par spill, og var ute og spilte fotball, volleyball og basket. Koste meg skikkelig, og satser på å komme tilbake dit en gang før jeg drar hjemigjen.

Etter jobb dro meg og Hild Eirin til landsbyen og Nepalifamilien min. Der sov vi til dagen etterpå, og det gikk for det meste i preiking, matlaging og et UNO - spill som Indiateamet har lært oss ;)
Vi ble kjørt hjem på motorsykler, og gjett om det var kjekt. Og så midt i den cratzye trafikken! Ohje :)

3 Comments:

  • At februar 13, 2007 4:01 p.m., Anonymous Anonym said…

    Så mye spennende du opplever, Hege. Vi håper du snart er mettet på nye opplevelser, og at du gleder deg til å komme hjem til gamle Norge. Det gjør hvertfall vi, vi synes du har vært lenge nok vekke, men nyt nå de siste ukene og prøv å holde deg frisk!. Klemz og suss fra mams og paps

     
  • At februar 13, 2007 4:03 p.m., Anonymous Anonym said…

    Du må forresten ha en kjempefin tur nå når du reiser på torsdag, vær forsiktig og hold deg frisk!!
    Mamma

     
  • At februar 13, 2007 5:40 p.m., Anonymous Anonym said…

    Hei min venn!
    Ja,det går i full fart der nede fostår jeg.Kos det at du får med deg så mye i Nepal.
    Skjønner egentlig ikke hvordan du rekker alt,men sånn er det når man en ung og sprek!
    Ny livet videre der nede,NÅ minker det på ukene i det sore utland...
    Masse glad i deg stor klem fra meg!

     

Legg inn en kommentar

<< Home