Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

fredag, mars 30, 2007

Den første uken på plass i Norge igjen!

Våknet på mandag og litt forvirret over at jeg plutselig lå på rom alene (har sovet med 2-3 stk i 5 måneder), og at jeg lå i en god deilig, varm seng!
Det er rart å plutselig skulle gå på skolen, i stedet for å jobbe på dagsentrene. Det er merkelig å ikke ha masse trafikk og folk rundt seg overalt. Det meste er egentlig merkelig nå for tiden.

Mandag møtte jeg resten av GUS-gjengen, og det var skikkelig herlig å se dem igjen.
På skolen har vi hatt velkomstfest med humordiplomer for diverse sprell vi har funnet på under uteoppholdet, vi har hatt teamsamling og individualsamtale, vi har hatt timer om omvendt kultursjokk og vi har laget collager om litt av uteoppholdet vårt.
Vi har pakket ut kofferten fra reisen, men også bager og sekker som stod på GUS fra før.
Vi har begynt å bruke mobilene våre igjen, og det piper og kimer i alle retninger 24/7

Vi har hatt Aserbajdsjansk kveld og de har fått vist oss litt av hva de har opplevd disse 5 månedene.
Hildegunn, gamle læreren vår, var på besøk og viste stolt fram lille Halvor på 3 måneder. Så søt! Dere som kjenner meg, skjønner vel at det ble litt dulling med ham.

En vakker dag i Nepal var Hege den smarte ute og slengte litt me leppa. ”Jeg skal gå på tur hver morgen på GUS fram til påskeferien! Det var da ikke så lurt sagt. Men jeg har levd opp til det, og faktisk gått på tur, hver morgen kl. 07.15. Sporty hva?!?

Lørdag dro hele Bergensgjengen på Jessheim og på norske butikker! Ohje! 5 måneder siden sist. Vi tok turen inn til Oslo, først til Christoffer og Sunniva, og senere på kvelden til Anne Line, hvor vi var på bursdagsparty. Så koselig å treffe alle igjen. Og der ble vi til ut på søndags morgen…
Senere på dagen la vi i vei en gjeng, pakket sekkene med ved, pølser, appelsiner og kvikk lunch. Kledde på oss vintertøyet og hadde en kjempefin dag sammen på påsketur.
Vi spilte litt volleyball med Gerson, den nye læreren, og avsluttet dagen på Hus 2 med deilig Lasagne.

1 Comments:

  • At april 09, 2007 4:30 p.m., Anonymous Anonym said…

    Hei igjen!
    Endelig tilbake i Norge!
    Ja, overgangen til å være på Gus ble nok stor fra Kathmandu,og tilvenning tar nok litt tid.
    Sikkert kjempegøy å møte de andre igjen og høre deres opplevelser.
    Trimme før du går på skolen?Du er helt vill..
    Etter påskeferien får du legge den til etter skoletid.
    Husk du ha nå Mary Kay som krever
    litt av morgentiden din...
    Stor klem fra meg.

     

Legg inn en kommentar

<< Home