Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

mandag, september 18, 2006

Danmark, Århus!

Da var det klar for turen vi lenge hadde ventet på: nemlig Ten Sing Festival i Danmark, i Århus.
Vi hadde masse forventninger, i og med at forrige europeiske Ten Sing Festival var i Praha i 2003.

Vi møtte opp, 25 stk fra Ytrebygda Tensing og dro avgårde kåre med Fjord Line, fredag 28. juli. Uventet dukket plutselig Silje Kroken opp, og fortalte at hun hadde kjøpt seg en billett på fergekaien og at hun ville bli med oss. Og det sa ikke vi nei til!

Lørdag var vi framme på en skole i Århus, og det viste seg at guttene var mer heldig enn jentene. De fikk nemlig sove i klasserom, kor-vis, mens alle jentene ble samlet i en stor, felles gymsal. Ja, den var stor, men ikke for så mange jenter som vi var. Det var nok langt over 200 jenter der, og da tar jeg ikke hardt i en gang!!! Gjett om det var varmt og sove der, og tent deg den herlige, gode, innesperrete luften.

Halve gymsalen:



Bortsett fra sovingen var det en kjekk tur. Vi var på shopping allerede første dagen, og jeg måtte jo selvfølgelig ha meg noen nye klær, siden jeg bare hadde "gamle" klær i skapet mitt hjemme. Og siden skapet mitt var nyryddet og fortsatt rant over...
Søndagen gikk vi på stranden og badet i bølgene. Vi solte oss på gresset og spilte kort og preiket med alle mulige slags folk som var rundt oss.
Det var åpningsshow om kvelden, og selvom jeg ikke var sånn veldig imponert, kom det til å bli en bra festival.


Hovedscena


Resten av uken gikk med til ulike morgensamlinger, seminarer og festival-kvelder. Vi var som oftest en tur innom byen, bare for å se om det var noe som helst vi trengte. Feks en ny genser eller et par nye sko. Det kunne jo være vi hadde for lite med oss siden vi hadde pakket for 3 uker og kun skulle være der 1 uke...

Konklusjonen på denne turen var at Praha var en mye bedre tur, og at vi vil tilbake til Praha. Og jeg har hørt rykter om at det er Praha tur i 2008, og det blir nok uansett bedre ;)

Meg og Ina på båten

Dansk Kirke

Dansk prest
Jokkisen og mejChristoffer, Peter, Christian


Trygve, Oliz, Emil og Sindre


Christian og Emil

Scena

1 Comments:

  • At oktober 03, 2006 2:17 p.m., Blogger Silje C said…

    praha praha!! Jeg gleder meg sykt til det. hehe. det går jo bare ne vei etter århus;) men tt på gjøvik blir bra d også:) Lenge siden sist nå hege. Veldig gøy å lese alt du har skrevet! Hvor lenge har du holdt på?? stor klem fra silje!!

     

Legg inn en kommentar

<< Home