Huset med det rare i ;)

Velkommen til min fantastiske blogg. Enjoy ;)

tirsdag, oktober 24, 2006

Nest siste uke på GUS

Mandag 16. oktober, og første dag etter høstferien. Da var det klart for førstehjelpskurs på skolen. Etter undervisning og forklaringer/teori, fikk vi prøve oss. Først var det dukker som skulle få igjen pusten, så vi måtte ta kompresjoner og munn-til-munn. Spennende. Etter det fikk vi ulike caser, som gikk ut på at en av oss var skadet, og den andre skulle finne ut hva som feilte den personen!

Beate og Anna-dukken


Jeg tar hjertekompresjoner på
et barn


Gry, Camilla, Mari og
Johanna (pasient)


Grilling og bursdagsfeiring!
Om kvelden var det klart for bursdagsfeiring for Karianne. Vi grillet pølser på bålet og spiste deilig brownis.


Misjonsløp:
Onsdag 18.okt var det klart for misjonsløp til inntekt for aksjon Håp. Vi skulle løpe noen runder rundt skolen. I utgangspunktet tenkte jeg at jeg skulle løpe 3 runder, men så fant jeg ut at jeg heller ville ta 5. Etter 5 kunne jeg ikke gi meg så jeg løp 10 runder. Da jeg kom inn etter den 10nde runden, sa Andrè: Kjør på! Så det gjorde jeg, og det endte med 15 runder. Jeg var stor fornøyd! ;)

Eldretrim:
Senere på dagen fant jeg, Karianne, Kari og Johanna ut at vi ville forsøke oss på eldretrim. Det gikk ut på ulike balløvelser, tøy og bøy, litt pilates/ styrketrening. Herlig, herlig.

Oliz på besøk den dagen. Var kjekt å se han igjen ;)

Meg etter misjonsloep og Eldretrim!


Torsdag 19. okt hadde vi teamtur til Hurdal. Vi skulle kose på oss på cafè, men neida, etter kl 4 var alt stengt. Eller det vil si; den ene cafèen de har i Hurdal! Så det endte med at vi satt oss på et gatekjøkken, og preiket og spiste hamburger og pommes fries. Koselig d!

Fellesskapskveld med Mali gikk ut på leker i gymsalen, bønnevandring med lys, lovsang og ulike konkurranser. Blandt annet med sjokoladesaus og gruble.

Fredag 20. okt reiste vil til Hønefoss på praksis. Der hadde vi møte/cellegruppe, der vi hadde andakt, lovsang og viste bilder fra Gå Ut Senteret. Vi lekte også, og ble godt kjent med enkelte.

Jessheim shopping var tema for lørdagen. Meg, Beate, Malene, Marit og Maja (venninnen til Malene) handlet inn siste resten til Nepal, og var på en skikkelig cafè der! Det var koselig jenter...

Da vi kom tilbake til GUS i 6 tiden, var det å rydde på plass maten og alt annet vi hadde kjøpt, og plutselig kom mamma og pappa inn på rommet mitt. Skjønte ingenting. De kom på overraskelsesbesøk. Kjempekoselig. Vi preikes masse, og de hilste på hus 4.

Søndag kom mamma og pappa tilbake og vi begynte så smått og pakke til Nepal. Mamsen strøk klær for meg og hjalp til med å finne ut hva som var lurt å ha med;) Så gikk vi på restaurant på Nebbeneset. Spiste deilig biff med slottspoteter og bearnaisesaus. Nam. Og deretter sjokoladepudding til dessert. Genialt! Kl. 15.30 var det på tide å si adjø :(
Tusen takk for besøket Mamma og Pappa!

Anne Line og Eli kom på besøk søndag kveld og ble til mandag. Dere er herlige. Var trist å si farvel...

Brann - Rosenborg kampen er vel ikke verdt å nevne...